onsdag, maj 06, 2009

The end of my world...

Ugh! Läskigt när allt bara vänder så fort!

Allt började så bra:)
Sovmorgon till 11.45. Amanda var tillbaka, så skolan kändes för en gång skulle normal :D Lektionerna flöt på bra. Gympan var helt okej, spelade softball och det var faktiskt kul:)

Sen vände allt...
Tänkte att jag skulle snabbt bli pigg till extra matten så man orkade tänka. Hällde i mig en halv flaska Fanta och åt en liten Daim. Jag tror min sockerhalt flög upp för jag blev superkonstig :S
Jag satt med samma tal i typ 50min (!!) och fattade nada. Frågade om hjälp, och han hjälpte mig. Men direkt när han gick så fastnade jag på talet igen. Logaritmer, kan man få det att försvinna på nåt sätt?! Matten gick superbra, men så kommer logaritmer och förstör allt!! Jag vet inte hur många gånger Arian har berättat det där nu... jag borde kunna det vid det här laget!! argh!!
Ska jag vara ärlig så tyckte jag det var pinsamt att redan har frågat två gånger om samma sak, så kände inte för att fråga en tredje gång om samma sak... Så frågade både Amanda och Vikky, men ingen av dom kunde det heller. Då kom jag på den briljanta (not!) idén att försöka leta upp i boken vart det stod nånstans. Men hittade inte, jag tappade tålamodet och vet inte vad som hände, men jag fick typ nåt utbrott i klassrummet... Men Arian kom försiktigt fram o frågade vad som var fel, jag lugnade ner mig, tittade generat ner i boken o pekade på samma tal... en tredje gång. Han förklarade allt igen o jag fattade... i det ögonblicket. Nu sitter det väldigt löst igen :S Detta gör mig inte mer säker inför nationella !! :o

Amra har nog rätt, man ska inte försöka pigga upp sig med Fanta och Daim. Men mycket som orsakade allt var nog att jag är vääääldigt nervös inför nationella, och att jag aldrig fattar de där logaritmerna!! ugh!


Får se om det kanske känns bättre nu när man har fått skriva av sig.. ;) hehe!!
Nä, det är väl dags och sova och ta nya tag med matten imorrn när man har två lektioner... !!
Ahh, och så har man omprov i Naturkunskap imorrn oxå!! Usch, vad jobbigt allt blev!


Aja, är väl dags att hoppa i säng.
Sov gott allihoppa!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar