tisdag, augusti 25, 2009

Yay !

Tjohoo!
I'm back in buisness :p haha !! okej kanske inte så, men nu tror jag att mitt bloggande kan komma igång igen ;)

Sitter nu i skolan och mår dåligt. Mått dåligt i tre dagar nu... blir väl sjuk snart. vill hem o sooova !! blää !!


En snabb sammanfattning på Polen resan ^^
Bussen startade i Karlstad tisdagen den 14 juli, jag hoppade på i Örebro. Sista stoppet var i Nynäshamn där vi skulle ta färja till Gdansk, Polen. När vi var framme på onsdagen så åkte bussen till Poznan. Vi var framme sent på kvällen vid hotellet. Då gick vi ut och åt en snabbis o sedan gick vi till hotellet och sov ;) På torsdagen var den första sammankomstdagen ! Helt fantastisk !! o de tre följande dagarna var lika fantastiska...även om nu allt var på polska ;) hehe.. men hade ju varit på den svenska så visste ju vad det handlade om. på söndagen efter sammankomsten så gick bussen Wrocklaw. På måndagen åkte vi förbi Auschwitz & Birkneau. Det var obehagligt. Det var så overkligt så det var svårt att fatta att det var nåt som verkilgen hade hänt. Fy... usch ! Efter Auschwitz gick bussen iväg till Krakow (min favoritstad av de vi besökte ^^). på tisdagen hade vi en fridag i Krakow, och då tittade vi lite på stora torget. fanns supermycket där :) på onsdagen åkte vi vidare till Warszawa (Polens huvudstad :p) där besökte vi betel ! trevliga vad dom. sen åkte vi till en sammankomsthall där svenskar hade bidragit med takpelare av nåt slag. hallen var suuperfiin ! :D sedan åkte vi till hotellet i Warszawa....på torsdagen satte vi av mot Kaunas, Litauen. Där besökte vi oxå ett betel, och dom var verkligen gästfria ! :D helt fantastiskt trevliga !! :D sen på kvällen åkte vi mot hotellet. staden Kaunas såg inte så jättefin ut, men hotellet var värsta HiTech o supercoolt... så den passade inte rikitgt in på platsen den stog :p haha ! gratis internet oxå så satt på rummet o surfa lite ^^ sen på fredagen åkte vi mot Riga, Lettland och besökte även ett betel där.oxå jättetrevligt :) hotellet var typ helt konstigt plaserat :P haha! men det var oxå rätt mysigt :) på lördagen hade vi en fri halvdag i Riga. köpte en ryggsäck som jag fått användning för :) den var även på rea,så är nöjd med mitt inköp :) sen på lördag eftermiddag så skulle färjan gå från Riga. Vi var sedan framme i Värtahamnen i Stockholm på söndag förmiddag. Sedan åkte vi med bussen som skulle gå ända till Karlstad,men jag hoppde av i Örebro. Resan var helt fantastisk ! Människorna i bussen glömmer jag aldrig ! :D Vi blev stoppade av den polska polisen två gånger och vi fick punktering i Litauen,men vi var glada ändå. och det är sånt som gör att en resa blir oförglömlig :) En fantastisk resa,men det är som man säger: Borta bra, men hemma bäst!

xoxo
-J

5 kommentarer:

  1. Va inte du hemma o sov igår???

    SvaraRadera
  2. va?! jo det var jag ... nu fattar jag ingenting ! :o

    SvaraRadera
  3. Ja precis, om du var hemma och sov igår är du väll redan sjuk... såvida du inte skolka ;O

    SvaraRadera